maandag 8 februari 2016

Boeiende ontmoeting tussen Rooms-Katholieke directeur I-WO-II en Moslimvertegenwoordigers van HIJAZ Gemeenschap in Nederland !!!


Utrecht, 8 februari 2016

 
Beste Lezers,
Op zaterdag, 6 februari jl. heb ik als Rooms-Katholiek Directeur van het Informatiecentrum Tweede Wereldoorlog (IWOII) een bijzonder boeiende en inspirerende ontmoeting gehad met een aantal Moslimvertegenwoordigers van de HIJAZ Gemeenschap in Nederland in het kader van het project Nederlandse Moslims Verenigd voor Nederland, waarin Nederlandse Moslims graag de dialoog aan willen gaan met andersdenkenden.

Als actief belijdend en meelevend Rooms-Katholiek en als Directeur van het Informatiecentrum Tweede Wereldoorlog ben ik - geheel en al naar het voorbeeld van mijn Heilige Vader in Rome, Paus Franciscus I - graag de dialoog aangegaan met deze Moslimvertegenwoordigers van de HIJAZ Gemeenschap in Nederland om gezamenlijk vanmiddag in Utrecht met elkaar te bespreken hoe Antisemitisme, Fascisme, Racisme en Discriminatie in Nederland kan worden voorkomen en worden bestreden.

Daarnaast hebben wij ook een heel boeiend gesprek gehad over zowel de Bijbel als over de Koran. Daarbij heb ik van mijn zijde duidelijk in niet mis te verstane bewoordingen laten weten dat ik als Europees actief belijdend en meelevend lid van de Rooms-Katholieke kerk als Rooms-Katholiek Christen wil leven en straks ook als zodanig wil gaan sterven, maar dat ik - geheel en al in lijn en in de stijl van Paus Franciscus I - graag de dialoog met Moslims als mijn medemensen op aarde aan wil gaan. Ik heb laten weten dat de Bijbel - met name de Rooms-Katholieke Franse Bijbel - altijd mijn voorkeur zal blijven genieten, maar dat ik als bewijs van mijn grote interesse in de onderlinge dialoog en van mijn oprechte goodwill graag een exemplaar van de Koran in ontvangst zal nemen.

Het is een bijzonder boeiende en plezierige ontmoeting geweest, die door beide partijen dan ook bijzonder op prijs is gesteld. 

Met gevoelens van de meeste hoogachting en met vriendelijke groet,
INFORMATIECENTRUM TWEEDE WERELDOORLOG (IWOII)

 
Anne Louis Cammenga
Directeur
Website: www.iwoii.nl

Zijne Heiligheid, Paus Franciscus I
 
Nederlandse Bijbel 
 
 Franse Bijbel
 
 
 Folder HIJAZ-Gemeenschap in Nederland
 
 
 
Exemplaar van de Koran die Anne Louis Cammenga, Rooms-Katholiek directeur van het Informatiecentrum Tweede Wereldoorlog (IWOII) als geschenk heeft ontvangen van de Moslim-vertegenwoordigers van de HIJAZ-Gemeenschap in Nederland en die hij als bewijs van zijn grote interesse in de onderlinge dialoog en als teken van oprechte goodwill in ontvangst heeft genomen.
__________________________________________________________
 
 
WEBSITE: INFORMATIECENTRUM TWEEDE WERELDOORLOG (IWOII)
__________________________________________________________
 
 



 

Geen opmerkingen: